Marriott International Kooi-ei Vrij na korte Wereldwijde Campagne

Gepubliceerd op 12 december 2018 09:39

59 non-profit dierenbelangenorganisaties houden 's werelds grootste horecabedrijf aan eigen belofte om wereldwijd 100% kooi-vrije eieren te gebruiken.

Marriott International is een alomvattende wereldwijde verbintenis aangegaan na een publieke campagne door 59 grote dierenbelangenorganisaties. Het nieuwe beleid is van toepassing op alle eiproducten op alle locaties, vereist jaarlijkse voortgangsrapportage en zal in al Marriott’s markten wereldwijd worden ingezet.

Marriott, het grootste horecabedrijf ter wereld, had in 2013 een kooi-vrije belofte gedaan, met een tijdlijn om tegen 2015 100% kooi-vrij te zijn. Maar hoewel kooi-vrij de nieuwe wereldwijde standaard is geworden, had Marriott deze deadline niet gehaald.

De internationale campagne werd gevoerd door organisaties die lid zijn van de Open Wing Alliance, een wereldwijde coalitie die is verenigd om het welzijn van kippen in de bio-industrie te verbeteren. Deze wereldwijde kooi-vrije campagne gericht op Marriott is uniek in zijn soort en verenigde de krachten van 59 invloedrijke dierenbelangenorganisaties om een multinationaal bedrijf verantwoordelijk te houden voor hun inzet voor dierenwelzijn.

De eieren in Marriott's wereldwijde toeleveringsketen komen nu ook nog van bio-industriële boerderijen die kippen in kleine, smerige kooien opsluiten. Deze kooien zijn zo klein en vol met dieren dat de kippen niets kunnen doen dat natuurlijk of belangrijk voor hen is. Met regelmaat raken lichaamsdelen klem in de kooi-tralies, wat resulteert in gebroken vleugels, pootjes en botten, misvormingen en ernstig verlies van het verenkleed. Sommige kippen raken uitgeput of zijn niet in staat om te bewegen, en worden dood vertrappeld door hun kooi-genoten.

Meer informatie is te vinden op www.diervriendelijk.nl.


«   »