Niet blozen, wordt roze!

Gepubliceerd op 7 oktober 2019 10:14

Chiquita brengt kanker onder de aandacht met een nieuwe Pink sticker

In oktober krijgen de Chiquita bananen blosjes: voor het derde opeenvolgende jaar doet Chiquita mee aan de borstkankermaand om de bewustwording over borstkanker te verhogen. Dit doet Chiquita door de iconische blauwe sticker te versieren met de ‘pink ribbon’ die het internationale symbool is van de campagne waarmee aandacht wordt gevraagd voor borstkanker.

Pink sticker

De borstkankermaand is een jaarlijks terugkerende mondiale campagne die door (borst-)kankerfondsen over de hele wereld wordt georganiseerd. Met de Pink sticker heeft Chiquita een unieke kans dit uiterst belangrijke werk wereldwijd te steunen. Het bewustzijn rond de ziekte moet toenemen en er moeten fondsen worden geworven voor onderzoek naar de oorzaken, preventie, diagnose, behandeling en genezing. Het belang (en succes) van deze initiatieven wordt zichtbaar in de dalende sterftecijfers, die mede worden gerealiseerd dankzij tijdige ontdekking van borstkanker - door onderzoek en een groter bewustzijn, én dankzij betere behandelingen.

Gedurende vier weken zullen 200 miljoen Roze stickers over heel de wereld worden verspreid ter ondersteuning van de campagne. Borstkanker is op dit moment de meest voorkomende vorm van kanker onder vrouwen en de op één na meest voorkomende vorm in het algemeen. Bovendien is het de op één na belangrijkste doodsoorzaak door kanker bij vrouwen. De Pink sticker is de enige keer dat de Blauwe sticker – meestal geassocieerd met luchtige, grappige momenten die de essentie van het merk vormen – voor een serieuzer onderwerp staat.


«   »